TransPhotoГородской электротранспорт

Комментарии к фотографиям из города Льеж

Фильтр


Отобразить все комментарии

««12345 ··· »»
Ссылка
panStomil · Калининград · 09.06.2024 01:33 MSK
Фото: 23
А как у него происходило всё: какие колёса были ведущими?
И при движении у задних (на данный момент) колёс блокировалось рулевое управление?
0
+0 / –0
Ссылка
focus1965 · Антверпен · 08.06.2024 18:52 MSK
Фото: 7697 · Общий редактор / Локальный редактор — Бельгия, Великобритания, Остров Мэн, Франция / Перевод сайта (EN/FR)
The story here is more complicated.
The Ministry of Transport at the time, with tons of money, built new roads and tram tunnels everywhere in the 1970s.
In both Charleroi and Antwerp, the last tunnels built at the time will hopefully be in service around 2027.
The Belgian industry was then partly subsidised by a variety of ministries, with the design of new vehicles for export being a particular objective.
In this particular case, it was about building automatic subways of a smaller size: this didn't exist then. A test track was therefore built in Jumet (near Charleroi) for this purpose. The factory (ACEC) was sold to Alstom in France. Alstom was working on exactly the same project; testing and further building prototypes in Belgium was no longer necessary.
Actually, it was never proven that the tunnels in Liège would ever be put into service. The vehicles were built as an experiment, with indeed a possible deployment in Liege, although there is no evidence about that either.
Should Charleroi possess a transport or industrial museum, the vehicle would certainly be in its place there. Of course: no problem that it's in Liège (just as the tram from Aachen) but it's really not proved that this metro was built for Liège.
+2
+2 / –0
Ссылка
focus1965 · Антверпен · 08.06.2024 18:30 MSK
Фото: 7697 · Общий редактор / Локальный редактор — Бельгия, Великобритания, Остров Мэн, Франция / Перевод сайта (EN/FR)
Quote (Ymtram, 05.06.2024):
> I agree that the number 1 is probably wrong, and there is another official fleet number exists. However, I felt such numbering might had been preserved intentionally for marketing / promotional consideration, e.g. to emphasize this is 'the first tram ever' etc. It would be curios to see if the number '1' will be retained for the opening ceremonies.

The tram was delivered with the complete number.
You can check all the press releases (letram.be): no mention about the first tram (as 1). Let's see if this tram will run on tests or by the opening with this number. BTW: I don't think you could see every side (incl. inside) of this tram.
0
+0 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 05.06.2024 02:15 MSK
Фото: 18159 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
The question is whether to list such mockups in the database. I am for one, would prefer to see it in the database with an appropriate remark.
+1
+1 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 05.06.2024 02:13 MSK
Фото: 18159 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Цитата (focus1965, 04.06.2024):
> 3 numbers are missing, or stolen, or whatever...

I agree that the number 1 is probably wrong, and there is another official fleet number exists. However, I felt such numbering might had been preserved intentionally for marketing / promotional consideration, e.g. to emphasize this is 'the first tram ever' etc. It would be curios to see if the number '1' will be retained for the opening ceremonies.

> 3 номера отвалились, или украдены, или что там еще...

Согласен, что цифра 1, вероятно, неправильная, и существует другой официальный номер вагона. Однако, я подозреваю, что такой номер мог быть присвоен намеренно для маркетинговых / рекламных соображений, например, чтобы подчеркнуть, что это именно "первый трамвай сети" и т.п. Было бы интересно посмотреть, сохранится ли номер "1" к церемонии открытия сети.
0
+0 / –0
Ссылка
Kaamoos · 05.06.2024 00:52 MSK
Нет фотографий
Интересно, сколько случаев в Мире, когда сделали вагоны, а метро не открыли? Это как минимум, второй случай. Первый мне известен Цинцинатти. Вагоны от Цинцинатти пошли в Нью-Йорк.
+2
+2 / –0
Ссылка
focus1965 · Антверпен · 04.06.2024 23:18 MSK
Фото: 7697 · Общий редактор / Локальный редактор — Бельгия, Великобритания, Остров Мэн, Франция / Перевод сайта (EN/FR)
An accurate summary of what happened, but some details are still missing and that is the reason I have not yet entered the metro as an unfinished project.
Metro tunnels did get built.
I think there would have been 2 series of prototypes and this is one of them. The other set would have been built earlier and also scrapped. It's a fascinating story, but here I really need to search in old magazines and I just don't have the time right now.
+3
+3 / –0
Ссылка
focus1965 · Антверпен · 04.06.2024 23:08 MSK
Фото: 7697 · Общий редактор / Локальный редактор — Бельгия, Великобритания, Остров Мэн, Франция / Перевод сайта (EN/FR)
Quote (Ymtram, 04.06.2024):
> The fleet number of the tram on the left is clearly 1.

And wrong. 3 numbers are missing, or stolen, or whatever...
+3
+3 / –0
Ссылка
focus1965 · Антверпен · 04.06.2024 23:03 MSK
Фото: 7697 · Общий редактор / Локальный редактор — Бельгия, Великобритания, Остров Мэн, Франция / Перевод сайта (EN/FR)
This remark above is correct. You have to compare the vehicle to this one: https://transphoto.org/photo/1933398/ or / and https://transphoto.org/articles/8453/

This vehicle can never be put into service.
+1
+1 / –0
Ссылка
МИгИ · Москва · 04.06.2024 21:42 MSK
Фото: 3
* жемчужина
0
+0 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 04.06.2024 19:58 MSK
Фото: 18159 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
The trolleybus looks identical from both ends )
• • •
Троллейбус смотрится одинаково с двух концов )
+5
+5 / –0
Ссылка
NIK2011 · Витебск · 04.06.2024 14:28 MSK
Нет фотографий
> "Mockup on display at Musée des Transports en Commun de Wallonie"

Перевод: "Макет на выставке в Музее транспорта в Валлонии" - вряд ли в таком случае есть смысл привязывать фото к профилю, потому что это не настоящий трамвай, а 101 - просто условный номер.
+2
+2 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 04.06.2024 12:23 MSK
Фото: 18159 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
The fleet number of the tram on the left is clearly 1.
• • •
Парковый номер вагона слева четко виден как номер 1.
+1
+1 / –0
Ссылка
Евгений Барцио · Миннеаполис и Сент-Пол · 04.06.2024 11:52 MSK
Фото: 592 · Локальный редактор — Златоуст
Интересно увидеть такое в трамвайном исполнении.
Ранее встречал, выражаясь языком ГИБДД РФ, только на а/д.
+1
+1 / –0
Ссылка
Евгений Барцио · Миннеаполис и Сент-Пол · 04.06.2024 11:43 MSK
Фото: 592 · Локальный редактор — Златоуст
«Le tram a toujours priorité». Вот бы в России до этого додумались. Резкие торможения на пешеходных переходах из-за выбегающих пешеходов – что-то с чем-то. Не говоря уже о том, что десятки человек в вагоне ждут одного человека на переходе. Здесь, там остановился, на светофор не успел, вот уже 5 минут и набежало. А переходящий потеряет от пропуска вагона 10 секунд, даже не минуту.
0
+0 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 04.06.2024 05:49 MSK
Фото: 18159 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Note a unique extended triangular tramway junction if front of the bridge, see the track map for details:
https://transphoto.org/photo/1928453/
• • •
Обратите внимание на необычный растянутый треугольный узел перед мостом, см. схему путевого развития сети:
https://transphoto.org/photo/1928453/
+3
+3 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 04.06.2024 04:54 MSK
Фото: 18159 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
The new tramway system promises to be an interesting installation, with predominantly street running, including via narrow streets in the city center. Definitely worth coming back for, even though, admittedly, in my opinion the city itself is somewhat unremarkable. Currently the system opening is planned for 01.2025, however, I wouldn't count on this date.
• • •
Новая трамвайная сеть обещает быть довольно интересной. Линия проложена приемущественно в уличном потоке, в том числе по узким улочкам в центре города. Однозначно будет ради чего вернуться, хотя сам город, на мой взгляд, не сильно примечателен. На данный момент открытие системы запланировано на 01.2025, однако я бы не рассчитывал на точность даты.
+4
+4 / –0
Ссылка
no-night · Будапешт · 06.08.2023 20:13 MSK
Фото: 7628 · Общий редактор / Локальный редактор — Веминген, Мальмчёпинг, Скйолденсхолм / Перевод сайта (HU/DE)
Idézet (focus1965, 05.08.2023):
> Fortunately, a vehicle of this particular serie was preserved.

https://transphoto.org/vehicle/219648/
+1
+1 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 06.08.2023 14:55 MSK
Фото: 18159 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Совершенно верно. Двухосная версия.

А вот трёхосная версия )
https://transphoto.org/photo/1803522/
+3
+3 / –0
Ссылка
ДенЕКТ · Екатеринбург · 06.08.2023 08:07 MSK
Нет фотографий
Цитата (Алексей64, 06.08.2023):
> 2-х сторонний?

Похоже на то)в дверях руль просматривается..
+3
+3 / –0
««12345 ··· »»